Gå til hovedinnhold
Alle samlingerCORE | FagsystemOppdrag og Dokumenter
Opprette E-signering / Elektronisk Signering i Core
Opprette E-signering / Elektronisk Signering i Core
Oppdatert over en uke siden

Opprettelse av E-signering for privatpersoner

For å finne E-signering i Core:

  • Gå til fanen Dokumenter på et oppdrag

  • Klikk på boksen som heter Elektroniske signaturer

  • Trykk på + Legg til ny elektronisk signatur

Legge til signerende parter:

  • Trykk på Legg til mottaker med rolle for å velge hvilke roller som skal signere.

    • Alternativt kan du bruke Søk etter kontakter for signatur for å søke opp en eksisterende kontakt.

Valg av dokument som skal signeres:

  • Velg filer fra filsystemet på oppdraget

    • I feltet som er kalt Navn kan du gi filen et nytt navn. Navnet vil være synlig for de som skal signere.

  • Trykk på Send til signering for å sende en e-post og SMS til kunden med lenke til signeringen.

PS: Du kan se status på signeringsprosessen ved å trykke på det grå spørsmålstegnet i feltet for signering. Da dukker det opp en pop-up som viser status og du har mulighet til å slette signeringen eller kopiere link for å sende til kunden på nytt.

Påkrevd informasjon på signerere:

Om man skal opprette en elektronisk signering må kontaktene som signerer ha følgende informasjon lagt inn på kontaktkortet.

  • Fullt fødselsnummer

  • Mobilnummer

Kontakten må i tillegg ha Nasjonalitet satt, for å kunne fullføre signeringsprosessen fra sin side.

Når du sender ut et dokument til elektronisk signering via Core, får kunden en link som sender de rett til meny for signering.

Her kan kunden enkelt signere dokumentet via BankID.

Svarte dette på spørsmålet?