Gå til hovedinnhold
Nyheter i Core - uke 42

Torsdag 17.10.24

Oppdatert denne uken

Nyheter 🆕

  • Brukergrensesnittforbedringer til ansattlisten på avdelingsnivå, samt at
    man nå kan sette «Vis på web» og «Tittel» på en ansatt per avdeling
    (Så en ansatt kan ha «Vis på web» huket av for et kontor, mens det
    ikke er avhuket for et annet, og en ansatt kan ha forskjellige titler på
    forskjellige avdelinger) – integratører har også muligheten til å hente
    ut dette nye nivået av informasjon. Dette («Vis på web» og «Tittel»)
    administreres via ansattlisten på avdelingsnivå, ved å første velge en
    ansatt og deretter bruke relevant knapp i alternativbaren.

    Dersom man redigerer en ansatt direkte vil man fortsatt kunne se at
    den ansatte har en «Vis på web»-verdi og en «Tittel» uavhengig av
    avdelingsrelasjon. Tanken er at denne «generelle» verdien vil bli faset
    ut i fremtiden, når brukere har fått tid til å sette opp «Vis på web» samt
    titler i avdelingskontekst.

    Det oppdaterte brukergrensesnittet til ansattlisten på avdelingsnivå
    inkluderer en utvidelse av tabellstørrelsen, samt at vi nå også viser
    kolonner for «Vis på web», «Tittel» og «Avdelingsroller» for raskere
    og bedre oversikt. Som en konsekvens av dette har vi også økt
    størrelsen på teamslisten på avdeling (Under ansattlisten).

  • La til det nylig introduserte «Vis kreditert bilag»-filteret i Regnskap for
    enheter tabellen under fane for Oppgjør på prosjekt og byggetrinn.

  • For brukere av flere enn ett meglerforetak.
    Brukergrensesnittforbedringer til endring av aktivt meglerforetak. Det
    er nå mulig å søke etter meglerforetaksnavn i listen over tilgjengelige
    foretak (Dersom du trykker Enter mens du søker vil du velge det
    øverste resultatet). Dersom man fortsatt har tilgang til å se fanen man
    er i på det nyvalgte aktive meglerforetaket så vil man nå også forbli på
    fanen (Tidligere ble man navigert tilbake til Hjem-skjermen hver gang
    man byttet aktivt meglerforetak, uavhengig av hvor man var i Core).

  • Endringer til uthenting av Saldoliste. Dersom man ikke har huket av
    for «Arkiverte oppdrag» vil uthentingen nå også inneholde oppdrag
    som først ble arkivert etter sluttdato i uthentingen.

  • For brukere av Regnskapseksport med filformat «Visma Business 2».
    La til mulighet for å fille inn et felt kalt «Overstyr bilagsnummer», som
    da vil erstatte bilagsnummer i den genererte filen med den utfylte
    verdien.

Forbedringer 🙌

  • Forbedringer til uthenting av depotjournallisten på avdeling-,
    meglerforetak- og kjedenivå; nå hentes kun «nyeste» versjon av
    journalen ut. Man kan fortsatt se en full historikk over de individuelle
    journalinnslagene på oppdragsnivå.

  • For brukere av Södeberg & Partners boligkjøperforsikring. Utbedret
    feilmeldingen man fikk dersom typen telefonnummer kjøper hadde var
    feil under bestilling til å nå være mer informativ.

  • Ytelsesforbedringer under uthenting av SMS-status (Sendt, levert)
    under budgivning.

  • Utbedret en feil hvor man ikke kunne scrolle i nedtrekkslisten for
    søkeprofil i Avansert søk, dersom man var på en mobil enhet.

  • Utbedret en feil hvor en fil sin første tag ble brukt som foreslått
    esigningertittel under opprettelse av esignering (om man ikke manuelt
    hadde skrevet navn på esigneringen). Dette er nå korrigert til å foreslå
    første valgte fil sitt navn som esigneringtittel, selv hvis filen har tags.

Svarte dette på spørsmålet?